Yves Pilet Consultancy
Employer brand management

Methodiek

BluePrint.png

Blue Print

De employer brand methodiek

 
 

Het Versterken van het employer brand…

Voor het versterken van het employer brand zijn op basis van de Blue Print methodiek vier fasen nodig:

Fase 1: SEARCH
Onderzoeken naar de status van jouw employer brand. Hierbij spelen vragen zoals deze een voorname rol:

  • Waarom zou iemand bij mijn organisatie willen werken?

  • Welke talenten zijn er momenteel in mijn organisatie en welke mis ik?

Fase 2: THINK
Bepalen van de strategie om het employer brand te versterken. Hierbij spelen vragen zoals deze een voorname rol:

  • Welke aspecten van mijn employer brand ga ik benadrukken?

  • Welke communicatiestrategie ga ik inzetten?

Fase 3: ACT
Vertalen van de strategie naar interne en externe communicatie. Hierbij spelen vragen zoals deze een voorname rol:

  • Hoe spoor ik onze medewerkers aan om ons aan te prijzen?

  • Welke content ga ik beschikbaar stellen en communiceren?

Fase 4: CHECK
Meten van de effectiviteit van jouw aanpak en verbeteren waar mogelijk. Hierbij spelen vragen zoals deze een voorname rol:

  • Is de perceptie van ons employer brand geloofwaardig voor onze doelgroepen?

  • Ben ik in staat om de juiste talenten aan te trekken en te behouden?

 
 

 
SABIC.png
I consider Blue Print top of the line. Yves used his approach to analyse our global employer brand at SABIC and his recommendations matched our 2025 vision. I particularly like the overall integration of all available data of our brand into a single roadmap for the future.
— Michiel Evers, Global Talent Acquisition Leader at SABIC
Member Login
Welcome, (First Name)!

Forgot? Show
Log In
Enter Member Area
My Profile Not a member? Sign up. Log Out